Strefa prototypów

Dla twórców niezależnych

Masz swój prototyp i chcesz żeby przetestowali go nowi gracze? Chciałbyś uzyskać feedback od gamerów, zamiast od rodziny i znajomych? Zgłoś się do Strefy Prototypów, gdzie przez dwa dni festiwalu będziesz mieć okazję zaprezentowania gry setkom odwiedzających. 

 

A jeżeli masz ochotę stworzyć własną planszówkę w weekend, weź udział w maratonie tworzenia, czyli inicjatywie Game Jam!

Jesteś twórcą? Zgłoś się!

Przetestuj wspaniałe gry

Toothead

Toothead uczy asertywności i sztuki przetrwania w konkurencyjnym środowisku. To prosta i zabawna gra karciano-kościano-planszowa z dużą dawką interakcji między graczami. Została zaprojektowana zarówno dla młodszych, jak i starszych graczy, oferując świetną rozrywkę podczas rodzinnych spotkań i imprez z przyjaciółmi.

Cel gry: Zjadać innych i samemu nie dać się zjeść… Gra kończy się zwycięstwem gracza, który jako jedyny zostanie przy stole. Skombinuj lepszą broń, wyprowadzaj celne ciosy i nękaj współgraczy niecnymi zagrywkami. A gdy wszyscy ostrzą sobie na Ciebie zęby, zagrywaj karty specjalne lub licz na łaskawą wyspę. Jednym słowem rób wszystko, by przetrwać.

Primal hex: the eternal clash

Primal Hex to średniej ciężkości asymetryczna, strategiczna gra planszowa typu Area Control dla 2 do 4 graczy.

Opowiada o konflikcie między pierwotnymi plemionami walczącymi o ograniczone zasoby i łaskę starożytnych bogów. Gracze wcielają się w rolę potężnych przywódców i wydając rozkazy swoim żołnierzom w każdej turze, przejmują kontrolę nad coraz większymi obszarami. Umożliwić ma to im ludziom zbieranie między innymi plonów z żyznych ziem. Autorem gry jest Marcin Sokołowski, a za grafikę odpowiada Michał Teliga.

Autora planszówki wraz z Primal Hexem spotkacie na stoisku Smart Flamingo.

Bohemians

Bohemians to gra karciana wykorzystująca mechanikę budowania talii, w której gracze zbierają karty, aby znaleźć inspirację, szukać muz i zarządzać codziennymi zajęciami. W każdej rundzie muszą zaplanować swój dzień i zdecydować, czy pójdą na randkę, wezmą udział w wydarzeniu towarzyskim, spotkają swoją muzę, stworzą nowe dzieło sztuki, czy też… pójdą do pracy, by zarobić na chleb. Zwycięzcą gry zostaje artysta, który zgromadzi najwięcej Osiągnięć z talii Osiągnięć – otwartej dla każdego, kto ma w duszy wystarczająco dużo inspiracji!

Bohemians ukaże się w październiku 2025 r. na rynku polskim, europejskim i amerykańskim. Na stoisku Portal Games spotkacie samego Ignacego Trzewiczka tłumaczącego prototyp gry Bohemians.

Navy: Academy

NAVY: Academy (aka Epic Naval Battles) zaprasza 2 graczy do odtworzenia epickich, historycznych starć morskich z czasów II wojny światowej. Dzięki serii scenariuszy ułożonych w kampanię masz szansę przenieść się w czasie i przeżyć niektóre z najsłynniejszych bitew na Atlantyku i Pacyfiku. Podstawowa mechanika gry opiera się na tworzeniu sandboxa, który pozwala graczom projektować własne kampanie i bitwy. To idealna okazja, by odpowiedzieć na pytanie „co by było, gdyby?” w kontekście wydarzeń historycznych.

Wykorzystaj sprytne taktyki i długoterminowe strategie, aby pokonać wroga!

Gra NAVY: Academy jest dostępna do przetestowania w Strefie Prototypów przy stoisku Strategos Games.

Bezkrólewie

Śmierć króla bez dziedzica rozpoczyna czas anarchii i walki o władzę. Magnaci rozpoczynają zmagania – stawką jest korona i początek nowej dynastii.

W tej szybkiej i łatwej jeśli chodzi o zasady grze karcianej każdy gracz zbiera podmioty z kart i wysyła je do jednego ze swoich pięciu lenn. Poddani dają swoim seniorom dostęp do ich umiejętności, a także zapewniają im prestiż i srebro. Po 12 krótkich rundach wygrywa posiadacz największej ilości pieniędzy i prestiżu. Cała rozgrywka powinna zająć Wam między 15 a 60 minut, zaś do stołu usiąść może od 2 do 4 graczy.

Autorem jest Michał Słonina, a za aspekt wizualny odpowiada Jarek Nocoń. Gra Bezkrólewie jest dostępna do przetestowania w Strefie Prototypów przy stoisku Strategos Games.

Bananowy Magnat

Bananowy Magnat to karciana gra ekonomiczna autorstwa Jarosława Banasia dla 2-4 graczy, w której masz okazję nadzorować swoją plantacją bananów i zatruwać życie innym graczom. Buduj, ulepszaj, zbieraj i grandź*. I jeszcze więcej grandź.

*Grandą w kręgach twórców gry określa się „pożyczenie” płodów rolnych bez zgody i często wiedzy właściciela, na wieczne nieoddanie.

Fantasy Crystals

Zostań jednym z czterech bohaterów w magicznej krainie, walcz i zdobywaj magiczne kryształy chwały. Od twojego sprytu i przewidywania ruchów przeciwnika zależy czy go przechytrzysz czy sam zostaniesz rozpracowany. Nie czekaj, Twoi towarzysze czekają na walkę, a z daniem prztyczka w nos przeciwnikowi nie ma co zwlekać 🙂 Gra autorstwa Macieja Czaplickiego.

Kamień Papier Kung-Fu

Bycie mistrzem Kung-Fu to odpowiedzialna rola – trzej wierni uczniowie gotowi są wypełnić każde twoje słowo. Czy poprowadzisz swoich mnichów do chwały, przejmując świątynie i pokonując rywali? A może odnajdziesz siłę w medytacji, gromadząc wewnętrzne Chi, by wyprowadzić decydujący cios?

Mądrze planuj swoje ruchy, a gdy dojdzie do starcia, sięgnij po trzy legendarne techniki kung-fu: Kamień, Papier i Nożyce. Gra autorstwa Wiktora Slavova.

Kierowcy na gapę

W każdej rozgrywce gracze wcielają się w kierowców autobusów. Ich zadaniem jest wożenie pasażerów zgodnie z ich wymaganiami (np. emeryt chce siedzieć, gaduła chce mieć z kim porozmawiać). Jednocześnie gracze starają się utrudniać życie innym kierowcom kradnąc im pasażerów, przesuwając ich, powodując ściski i zamieszanie. Bronić można się przez strategiczne picie kawy.

Pokaż kto jest najlepszym kierowcą na trasie! Gra autorstwa Błażeja “Safari” Kowalczyka.

Łapy na zlecenie

Kooperacyjny dungeon crawler w świecie leśnych zwierząt. Wcielacie się w grupę zwierzęcych poszukiwaczy przygód, których zadaniem jest wejście do podziemi i pokonanie bossa.

W grze połączono mechanikę wyboru akcji i puzzli, gdzie wykorzystujemy kafelki polimino do zakrywania różnych elementów na kartach potworów, skarbów oraz samych podziemi. W czasie rozgrywki staramy się wzmocnić do ostatecznej walki z bossem i pokonać go przy użyciu kości, na których znajdują się wizerunki różnych kafelków polimino. Gra autorstwa Adama Olejarczyka.

Od majstra do fabrykanta. Ulica Piotrkowska, 1821-1914

Gra ma charakter integracyjno-edukacyjny i przewidziana jest nawet dla 30 osób – 10 zespołów po 3 osoby. Mechanika rundowo-turowa z rzucaniem kośćmi i kupowaniem budynków, które faktycznie istnieją w Łodzi.

Historycznie zaczynamy na początku XIX w. od sprowadzenia tkaczy ręcznych do Łodzi. Następnie budujemy fabryki, dworzec, kościoły, hotele i najdroższe pałace. Wygrywa ta osoba (lub zespół), która zbuduje wszystko. Towarzyszą nam również losowe wydarzenia z historii Łodzi (prawdziwe) oraz strajki robotników. Gra w dużej mierze oparta jest o mit Ziemi Obiecanej. Gra autorstwa Filipa Jasieczka.

Piksele

Piksele to drużynowa gra towarzyska, polegająca na prezentowaniu haseł przy pomocy tytułowych pikseli. Sercem rozgrywki jest odwrócona licytacja, podczas której na początku tury liderzy drużyn muszą zdecydować, ilu kostek będą potrzebować do zaprezentowania hasła.

Piksele to drużynowa gra towarzyska, polegająca na prezentowaniu haseł przy pomocy tytułowych pikseli. Sercem rozgrywki jest odwrócona licytacja, podczas której na początku tury liderzy drużyn muszą zdecydować, ilu kostek będą potrzebować do zaprezentowania hasła. Gra autorstwa Grzegorza Książka.

Prześladowani - Kraków

Prześladowani: Kraków to tytuł przeznaczony dla początkujących i średnio zaawansowanych graczy, którzy zdążyli już postawić pierwsze kroki w hobby. Aby lepiej oddać emocje towarzyszące ludziom żyjącym w okupowanym mieście, gra wykorzystuje proste mechaniki, pozwalając skupić się na przeżyciach bohaterów.

“Prześladowani” mają dwa warianty rozgrywki – kooperacyjny (dla początkujących) i rywalizacyjny (dla bardziej zaawansowanych graczy). Gra autorstwa Franciszka Kwoczyńskiego.

Quack Arena

Szybka gra taktyczną inspirowaną trybami „free for all” klasycznych strzelankek arenowych, takich jak „Quake 3”, czy „Unreal Tournament”. Bezpośrednio z tej inspiracji wynikają jej unikatowe cechy: dynamika (wszyscy gracze rozpatrują swoje tury równocześnie) oraz ciągłość rozgrywki (gracze mogą dołączać i opuszczać rozgrywkę w dowolnym momencie).

Czas pojedynczej sesji zależy od woli gracza – typowa sesja trwa: 10-30 minut. Czas całej rozgrywki zależy od uzgodnień między graczami: może wynikać z uprzednio ustalonego limitu punktów/czasu/tur, lub być całkowicie nieograniczony. Gra autorstwa Andrzeja Miszczaka.

Vampire Lords

Zdobądź władzę nad średniowieczną Rumunią w grze strategicznej łączącej mechaniki kontroli terytorium i budowania talii. Wciel się w wampirzego władcę, stań na czele armii, zawiązuj sojusze i rozwijaj wampiryczne moce. Walcz do ostatniej kropli krwi! Gra autorstwa Macieja Galasa.

Wyścig

Gra wyścigowa dla 2-4 graczy. Bardzo realistycznie odzwierciedla prawdziwe wyścigi samochodowe. Dwie wersje zabawy A i B, czyli tryb stratega i tryb kierowcy. Gracze mają do dyspozycji różne rodzaje opon i muszą zmierzyć się z różnymi sytuacjami mogącymi wydarzyć się w czasie wyścigu (opady deszczu, żółta flaga, wypadnięcie z toru, przebita opona) i muszą do nich dopasowywać swoją strategię. Gra autorstwa Marcina Wilka.

Wyśniony film

“Wyśniony film” to gra towarzyska o tematyce filmowej. W każdej rundzie jeden gracz wciela się w reżysera i losuje opis filmu, jaki chce stworzyć. Trzyma go w tajemnicy przed innymi graczami. Pozostali gracze pokazują mu wybrane przez siebie obrazki, a on ocenia, na ile się one nadają na kadry z jego filmu. Na podstawie jego ocen na koniec starają się odgadnąć opis jego filmu. Gra trwa około 45 minut niezależnie od liczby graczy (2-8). Gra autorstwa Roberta Stefaniuka

Łowcy Kryształów

Łowcy kryształów to pojedynek w 3 lokacjach o leżące na nich punkty. Walczymy dostawiając do lokacji karty. Jest to klasyczna formuła, ale uzupełniona nowymi pomysłami. Karty mają 4 „moce” bądź ich kombinacje i wartość siły, w tym prostym systemie mamy do czynienia z licznymi kombo oraz wędrowaniem kart pomiędzy formacjami. Przy przegranych pojedynkach karty idą do następnej bitwy, co powoduje, że nie zawsze wygranie danej bitwy jest optymalne. Gra autorstwa Roberta Stefaniuka

Intrygi Świata

Witaj w świecie „Intrygi Świata” – emocjonującej gry karcianej, w której manipulacja, spryt i zdrada prowadzą do zwycięstwa!

W grze wcielasz się w tajnego Iluminata, który dąży do realizacji swojego mrocznego, ukrytego celu. Musisz wykorzystać wydarzenia na swoim kontynencie, aby zdobywać wpływy, eliminować przeciwników i przechytrzyć rywali, zanim oni zrealizują swoje plany. Każda karta to nowe wyzwanie, a każdy ruch może zdecydować o Twoim zwycięstwie… lub upadku. Gra autorstwa Izabeli Kućmierz.

Kupcy z Florencji

Celem gry jest zdobycie największej liczby punktów prestiżu. Będziemy produkować, budować i handlować (oby z zyskiem) niczym najlepsi kupcy z Florencji. Czas rozgrywki to od 45 do 90 minut (tłumaczenie zasad 10 minut). Gra autorstwa Dawida Zycha i Pawła Sczepanika.

Taki mamy klimat

Celem gry jest zdobycie największej liczby punktów prestiżu. Będziemy produkować, budować i handlować (oby z zyskiem) niczym najlepsi kupcy z Florencji. Czas rozgrywki to od 45 do 90 minut (tłumaczenie zasad 10 minut). Gra autorstwa Stanisława Heba.

Postland

Gra polega na zdobyciu przedmiotu w zadaniu i nie oddaniu go innym graczom. Powrocie na start z nim i utrzymaniu się na polu odbioru do swojej tury. Rozgrywka trwa około godziny. Gra autorstwa Łukasza Jaroszkowski.

Astrostada

Na mapie kosmosu pojawiła się nowa planeta – nazywana przez mieszkające na niej istoty Ziemią. Wedługg materiałów znalezionych w dryfującej w przestrzeni kapsule udało się ustalić, że istoty te są zgoła wyjątkowe: tylko jedna głowa, tylko dwoje oczu i tylko 4 macki! Ekipy badawcze różnych cywilizacji już rozpoczęły wyścig o to, która z nich skontaktuje się z Ziemianami jako pierwsza.

Stawką w wyścigu jest międzygalaktyczny prestiż, więc cywilizacje nie będą szczędzić środków na uprzykrzenie postępów rywali. Kto okaże się najskuteczniejszym inżynierem Astrostrady i dotrze do Ziemi jako pierwszy? Gra autorstwa Huberta Nastały.

Zgłoś się do Strefy Prototypów

Liczba miejsc w Strefie Prototypów jest ograniczona! Wyślij maila na prototypy.lodzyouplay@gmail.com i uzupełnij formularz zgłoszeniowy. Nie zapomnij podzielić się zdjęciami i krótką zajawką o sobie – będziemy chcieli o Tobie mówić również w social mediach!

FAQ

Oto odpowiedzi na kilka najczęściej zadawanych pytań.

Nie, jeżeli jesteś autorem planszówki, którą prezentujesz – nie musisz kupować biletu na festiwal. 

Niestety, tylko osoby będące twórcami planszówek otrzymują wejściówki na festiwal. Nie możemy ich rozdać osobom towarzyszącym.

Serdecznie zachęcamy do prezentowania swoich prototypów w godzinach działania wszystkich wystawców planszówkowych, czyli w godzinach 10.00-20.00 w sobotę oraz 10.00-18.00 w niedzielę.

Pewnie! Jeżeli masz ulotki bądź chcesz rozstawić roll-up obok swojego stanowiska, czuj się z tym śmiało! Wszelkie pomysły na prezentację są dozwolone.

Zbierz ekipe i kup swój
bilet już teraz!